Vi lægger vægt på et godt samarbejde med forældrene

Forældresamarbejdet

Det er vigtigt, at vi får etableret et tæt samarbejde, hvor vi kan drøfte stort og småt. Vi prioriterer, at vores samarbejde bygger på et trygt og tillidsfuldt forhold. Det kan være en stor hjælp for barnet, at vi er orienteret, hvis der sker noget i hjemmet. Er der sygdom, skilsmisse dødsfald eller lignende er det vigtigt, at vi får besked, så vi kan være ekstra opmærksomme på jeres barns trivsel. Er der noget I undrer jer over, er utilfredse med eller glade for, vil vi meget gerne hører fra jer.

gården ligger vi vægt på et godt samarbejde med forældrene.

Opstartsmøde

Når barnet starter i børnehaven, får I tilsendt et velkomstbrev. I skal kontakte børnehaven, for at lave to aftaler. En aftale hvor barnet kommer og ser børnehaven og hilser på primærpædagogen. Det andet møde er uden barnet som opstartsmøde. Da vi vægter et tæt og komplementært forældresamarbejde, er det vigtigt at vi får afstemt vores forventninger til hinanden og vores fælles samarbejde om jeres barns trivsel, udvikling og læring. Til opstartsmødet tager vi udgangspunkt i et opstartsskema, som er med til at få en god dialog om barnet og jer som familie, hvilket er med til at giver så god en start som muligt.

Forældresamtaler

Efter 3 måneder tilbyder vi en samtale, hvor fokus er på jeres barn og jeres opstart i institutionen. I ca. den måned jeres barn fylder 4 år tilbyder vi en samtale, hvor fokus er jeres barns trivsel og udvikling. Inden skolestart er der en afsluttende samtale, hvor fokus er skoleparathed.